بچه داشتن خوب است اما نداشتنش چیز دیگری است! اگر آدم واقع بینی باشید، حتما تا کنون خودتان به این نتیجه رسیده ­اید که بچه سرتاپایش درد و بلا است. درد و بلا هم که روی همه چی تاثیرگذار است. روی طول عمر که تاثیر مستقیمی دارد و اگر سقف را که فعلا یکی است رعایت نکنید، مطمئن باشید به 50نخواهید رسید. اطرافتان را ببینید چقدر آدم 50ساله میمیرد! تابلو است سقف را رعایت نکرده­ اند. با پولی هم که خرج بچه می­شود میتوان دماغ را عمل کرد و به عکسها زینت بخشید. آدم آینده­نگر هوس بچه نمی­کند و آخر عمر هم اگر خوش شانس باشد، با موجود نادری به نام جوان روبه رو خواهد شد و با سلفی گرفتن با آن موجود، سیل لایک و کامنت پاداش آینده ­نگریش خواهد بود. در ضمن از شر این تعارفات بی­ معنی هم راحت میشود و دیگر مجبور نیست در جواب "چشمتان روشن" بگوید "غلام یا کنیز شماست" و عمرش برای تربیت غلام و کنیز برای این و آن تلف نمی­شود.

خلاصه هر جور به این ماجرا نگاه کنیم فاجعه است. برای همین تشکر از دست اندر کاران کنترل این ماجرا یک وظیفه همگانی است. اگر با نام بخواهیم از تک تک آنها تشکر کنیم ممکن کسی از قلم بیفتد. پس با عناوین کلی از آنها یاد میکنیم:

ما از صداوسیما و سینما به خاطر پخش فیلمهایی که در آن خانواده­ها فقط یک فرزند، آن هم از نوع بی ادبش را دارند تشکر می­کنیم و عاجزانه میخواهیم همان یکی هم نباشد.

از بزرگوارانی که زمانی شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را یادمان دادند کمال قدردانی را داریم و اعلام میداریم که اگر منقرض هم شویم، به آن شعار وفادار می­مانیم.

از زحمت کشان عرصه خودرو سازی هم سپاسگزاریم که با تلاش شبانه روزی خود، آنهایی را که آینده ­نگر نیستند تنبیه و جمعیت را کنترل می­کنند.

در پایان از کسانی که در این راه تلاش کرده ­اند و می­کنند اما نمیشد نامی از آنها برد هم عذرخواهی میکنیم!