نگاهی به توانمندی‌هایی که کارگر نفت و گاز باید داشته باشد با در نظر گرفتن #عمران_روشنی_مقدم کارگری که دیروز در هویزه #خودکشی کرد:
+توانمندی اول: شمّ مسأله یابی
*عمران مسئله را پیدا کرد و گفت. رفقایش هم. ظلمی را که بهشان می‌شد گفتند. زور گویی‌ها را. دستمزد نگرفتن را. گفتند. به زیرِ کولر گازی نشینان اداره کار حتی. عمران مساله را پیدا کرد و گفت. آفرین به عمران.
.
++توانمندی دوم: هماهنگی چندعضوی (توانایی هماهنگ ساختن دو یا چند عضو بدن با همدیگر)
*عمران بعد از اینکه از حقش به جنتلمن‌های اداره کار گفت و آنها زیر #کولر_گازی را رها نکردند، به تنهایی خودش را حلق آویز کرد. گردنش را کشیده، طناب را انداخته و خودش را آویزان کرده. پس اعضای بدنش هماهنگ بوده‌اند. آفرین به عمران.
.
+++توانمندی سوم: چالاکی
*عمران بعد از اینکه از حقش به جنتلمن‌های #اداره_کار گفت و آنها زیر کولر گازی را رها نکردند، خودش را حلق آویز کرد. خدا می‌داند شاید وقتی طناب سفت شده، چالاکی‌اش نمایان شده و به سرعت دست و پا زده. اما چون کسی ندیده، آفرین نمی‌گوییم.
.
++++توانایی چهارم: دیدن جزئیات از نزدیک
*عمران بعد از اینکه از حقش به جنتلمن‌های اداره کار گفت و آنها زیر کولر گازی را رها نکردند، امیدش مُرد و دید که دست فلاکت به گلوی خودش و خانواده‌اش چنگ انداخت. در قدرت دید او شکی نیست. آفرین به عمران.
.
+++++توانایی پنجم: دقت در کنترل
*عمران بعد از اینکه از حقش به جنتلمن‌های اداره کار گفت و آنها زیر کولر گازی را رها نکردند، طناب و میله کنار برج گرانقیمت #نفت خام (قیمتش توی این کپشن جا نمی‌شود) را به خوبی کنترل کرد تا برگشتی در کارش نباشد. آفرین به عمران.
.
++++++توانایی ششم: قدرت بالاتنه
*عمران بعد از اینکه از حقش به جنتلمن‌های اداره کار گفت و آنها زیر کولر گازی را رها نکردند، طناب را دور گردنش انداخت. هرچند بعید است اما احتمالآ وقتی که آویزان شده و طناب سفت، به طناب دست گرفته و تقلا کرده تا خودش را بالا بکشد اما نتوانسته... پس بالای تنه ضعیفی داشته. پس این بار هم به عمران آفرین نمی‌گوییم.

 

مهدی پیرهادی