ردپای وزارت نیرو و هواشناسی در ممنوعیت استفاده مانتوی جلو باز

با اعلام خبر ممنوعیت استفاده از مانتوهای جلو باز، اظهارنظرها زیادی زیاد شد و آنقدر کش این قضیه را کشیدند که کار به مناظره بین یک مسئول و یک مخالف کشیده شد.
در این مناظره مسئول از این تصمیم دفاع کرد و گفت: ما در یک اقدام به موقع جلوی این مانتوها تمام قد ایستادیم. انصافا این مانتوها مثل یک جوک بیشعوری در حال تکثیر بودند. در آمار داشتیم 99 درصد مردم وقتی از خانه خارج میشوند اولین چیزی که میبینند مانتوی جلو باز است. نگذاشتیم 100درصد بشود. بنده این اقدام به موقع را به همه هموطنان و بخصوص به آن یک درصد تبریک میگویم.

در ادامه این مناظره، مخالف که با زدن روی پاهایش تاسف شدیدش را نشان میداد گفت: آدم باید دلش باز باشد هرچند مانتوی جلو باز هم به باز شدن دل کمک میکند و هم به داخل دلها رفتن. مسئولین فقط بلدند نان مردم را ببرند. مانتوی جلو باز برای خیاطها مثل راحت‌الحلقوم است. با سخت کردن کار خیاطها اقتصاد را از این مریض­تر نکنید. درضمن وقت بانوان این سرزمین را هم برای بستن دکمه هدر ندهید.
مسئول که تحت تاثیر صحبت‌های مخالف قرار گرفته بود گفت: راستش خیلی وقت بود این تصمیم را داشتیم. آن زمان با وزارت نیرو و سازمان هواشناسی مشورت کردیم و فهمیدیم زود است. هواشناسی از گرمای بی­سابقه می‌گفت و وزرات نیرو هم از مصرف بالای انرژی. ما هم چون از تمام زوایا به قضایا می­نگریم صبر کردیم. دلیلش هم روشن است، کسی که مانتوی جلو باز می­پوشد، از وسایل سرمایشی کمتر استفاده میکند و در نتیجه کلی انرژی ذخیره می‌شود. اما دیگر چاره نداشتیم.
مخالف که به صحبتهای جناب مسئول پوزخند ملیحی میزد گفت: آخی چقدر دلرحم. شما مانتوی جلو باز را ممنوع کرده‌اید درست است؟ مسئول با حرکت سر سعی داشت که آری را نشان دهد. مخالف وقتی آری را فهمید گفت: پس ما مانتوها را میچرخانیم و برعکس میپوشیم تا بشود جلو بسته. در این بخش از مناظره که جناب مسئول ناراحت به نظر میرسید گفت: منتظر اقدام به موقع بعدی ما باشید.